Pomůžeme ministru dopravy s legislativou ke sdílené ekonomice

03. 04. 2017
Pomůžeme ministru dopravy s legislativou ke sdílené ekonomice

Předseda Pirátů Bartoš se sešel s ministrem ANO Danem Ťokem. Společně řešili dálnice, vlaky a taxislužby. Na návštěvu zprostředkovanou šéfem hnutí ANO Andrejem Babišem dorazil Bartoš s pirátským zastupitelem Mikulášem Ferjenčíkem. Schůzky se účastnil také šéf ŘSD pan Jan Kroupa.

Bartoš předložil ministrovi otázky týkající se sporných výběrových řízení na archeologické práce při výstavbě úseků dálnic D11 a D35. Objemy práce střídavě oscilují v částkách od 300 milionů až přes jednu miliardu. Ministr poskytl Bartošovi vysvětlení.

„Výběrová řízení obecně v ČR zahalují závoje netransparentnosti či podmínek šitých na míru. Materiály od ministra prostuduji a konfrontuji například s doporučeními akademie věd či archeologického institutu, který tyto práce a subjekty, které se jich mohou účastnit, řeší. Miliardové rozdíly mezi odhady, ale i potenciální navýšení v řádech stovek milionů nejsou podezřelé jen mně.“ hodnotí setkání předseda a lídr strany pro volby do poslanecké sněmovny Ivan Bartoš.

Jeho stranický kolega Ferjenčík řešil s ministrem liberalizaci taxislužeb a situaci sdílených služeb typu Liftago a Uber. Shodli se spolu na nutných, převážně bezpečnostních podmínkách, které v současnosti některé sdílené způsoby dopravy nesplňují. Ferjenčík poukazoval na to, že současná situace, kdy jedna ze služeb respektuje zákon a montuje si do aut zbytečné taxametry, zatímco druhá prostě riskuje pokutování svých lidí, do budoucna pokřiví trh v neprospěch poctivých podnikatelů. Ministr Ťok, který tuto otázku řeší na úrovni Evropské unie, nabídl Pirátům mezi řečí podporu v případě, že by návrh reformy upravující služby sdílené ekonomiky jako je Liftago, Uber ale i AirBNB dokázali předložit.

„Současná česká legislativa zbytečně brzdí rozvoj sdílené ekonomiky. Pokud se naše právní prostředí nedokáže přizpůsobit realitě 21. století, nemůžeme čekat modernizaci, dynamický růst a dohánění vyspělých západních ekonomik. V konečném důsledku na to doplatí každý. Někdo tu práci udělat musí. Pokud ji neudělá Ministerstvo dopravy, uděláme ji my. Oceňujeme, že jsme dostali od pana ministra zelenou,“ říká Mikuláš Ferjenčík.

Odkazy

Kontakty

  • Mikuláš Ferjenčík, zastupitel za Piráty v Praze, 737 943 770
  • Ivan Bartoš, předseda Pirátů, 603 415 378
Sdílení je aktem lásky

Další podobné články